da:i trespasser soud

Co přidat do hry

15. října 2017

Mike Laidlaw (kreativní ředitel Dragon Age série) se na twitteru rozepsal o tom jak vypadá proces rozhodování o tom co se přidá do hry.

Je spoustu částí, ze kterých se skládá skvělá hra a lidé jsou občas zklamaní, že se některé věci ve hrách nedělají i když by podle nich hru ještě více vylepšili.

Jak to vidí vývojář

Mike Laidlaw se k tomuto tématu vyjádřil. Věřte tomu nebo ne i herní vývojáři chtějí, aby jejich hry byly úžasné a měli co nejvíce specifických komponent 😉 , přesto se v mnoha případech musí rozhodnout, že určité scény/vybavení/úkoly/rozhovory… nepřidají.

Originální vlákno twitteru najdete tady.

Jen pro připomenutí 🙂 , přestože je, vzhledem ke střípkům informací, které se za posledních pár měsíců objevily(např. velké nabírání zaměstnanců), celkem bezpečné předpokládat, že se na novém Dragon Age dílu pracuje, BioWare stále ještě oficiálně nic neoznámilo, proto ta poznámka o DA nepotvrzeno od Mikea.

Kompletní překlad:

Takže, teď se mě někdo zeptal „Můžete udělat specifické scény pro třídy(classes)?“ a já o tom budu mluvit v obecných termínech. Poznámka: DA nepotvrzeno.

Takže otázka je naprosto oprávněná. „Vybral jsem si tuhle třídu, můžete jí udělat jedinečnou a odměňující.“ Ano, samozřejmě, jasně? Proč bychom to neudělali?

A odpověď, jak byste očekávali, je „Mohli bychom, ale čeho bychom se museli vzdát pokud bychom to udělali? A stojí to za to?“

Vše směřuje k matematice. Řekněme, že chceme mít zabití bosse jako cutscénu a chceme, aby to bylo super jedinečné.

Takže, zaprvé musíme tu scénu udělat. Hudba, vizuální efekty, skriptování do pravděpodobně libovolného umístění v prostředí. Řekněme, že to je drahé.

V porovnání s „normální“ scénou, tahle bude stát řekněme „3 zoty“. Což znamená 3krát tak komplikované a efektní než je normální. Stojí to za to? Jasně.

Ale teď musíme udělat úpravy, kvůli rasám. Řekněme, že elfové a lidé jsou stejní, ale trpaslíci a qunarijci se liší +1 zot každý.

Dobrá, teď jsme na 5. To není až tak hrozné, ale začíná to být drahé, ale pořád to stojí za to, ne?

Ale teď se musíme rozjet se smrtící ranou. Máme tři třídy…ale máme 5 základních typů zbraní…o ou.

Ještě více, pokud chcete udělat, aby tupá zbraň byla jiná než „bodání“ (palcát vs. meč). Dobrá, teď to opravdu začíná být drahé.

Předpokládejme, že výškové úpravy můžou být znovu použity, ale je třeba je udělat na každou variantu, teď už je ve hře 5 x 5 „zotů“.

Ale řekněme, že máme něco našetřeného, takže to můžeme snížit na bláznivě dobrou poloviční cenu 12,5 zotů!

Takže, otázka teď zní: stojí podpoření zabití pro různé třídy za 12 jiných „normální“ scén? Někdy ano…ale pak se musíte zeptat…

…když to udělám jednou, zavazuji se k tomu, že to udělám pro všechny bossy? Pokud je 5 bossů, jsem ochoten utratit práci pro vytvoření 60 scén jen za 5 scén, které hráč uvidí?

Znovu, občas je odpověď ano. Někdy je cena nižší, nebo vyšší. Na tom nezáleží.

Na čem záleží je tohle: každá funkce, kterou uvidíte musí projít přes tento filtr. Protože jen výjimečně je to zadarmo, nebo jednoduché.

Díky za to, že jste mě poslouchali a mějte skvělý čtvrtek.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pokud si přejete vložit spoiler zkopírujte následující a nahraďte spoilerový text : [spoiler]spoilerový text[/spoiler]


%d blogerům se to líbí:

Pokračováním na této stránce souhlasíte s používáním cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close