Budování rivality v DA: Mágové versus templáři

Původní článek Kimberley Wallace z Gameinformeru

Mnoha příběhům rivalita prospívá a Dragon age není jiný. Napětí mezi templáři a mágy dosáhlo nové úrovně otevřenou bitvou v Dragon Age II, kdy si Hawke musí vybrat stranu. Dragon Age: Inkvizice vás vhazuje přímo do následků a tyto dvě skupiny se stále sváří.

konfrontace

Hledání katalyzátoru

Co kdyby magie v našem světě skutečně existovala? Tolik fantasy prostředí se ponoří do nadpřirozených reálií, ale málo se jich dotkne toho, jak zvláštní by bylo mít lidi chodící okolo s takovými silami. Když se DA tým sešel, bylo to něco co nemohli ignorovat.

Konverzace začala lehkovážně jak si skupina rychle vybavila kouzlo z Dungeons and Dragons „okouzlit osobu,“ která vám dovoluje udělat si z někoho přítele, dokud kouzlo nevyprchá. To zažehlo některé působivé otázky. „Co když potkáte mága a nikdy si nemůžete být jistí jestli jej máte ve skutečnosti rádi?“ ptá se vedoucí spisovatel David Gaider. „Máte je rádi, protože na vás použili kouzlo?“

Jak to tým probíral začali se soustřeďovat na paranoiu, která by přicházela se světem, kde lidé vládnou magickými schopnostmi a jak zajímavý příběh pro vyprávění by to byl. „Vždy musíte mít na mysli, ‚Co když má tato osoba moc?‘ Jaká podezření to bude vzbuzovat? To nakonec vedlo ke Kruhu Mágů a způsobu kontroly, který to vyžaduje,“ vzpomíná Gaider.

Kontrola, pro kterou se BioWare rozhodlo přinesla do světa DA spoustu napětí. Zapojením Oltáře, převažujícího náboženství Thedasu, do vedení Kruhu Mágů, nejenže dalo význačné skupině další sílu, ale rovněž nechalo Oltář hlásat zprávu o nebezpečích magie a jednat podle toho. Pro ty, kteří potřebují osvěžit paměť, Kruh mágů učí mágy jak kontrolovat své síly. Zákon Oltáře přikazuje, že každý kdo získá síly se musí připojit k nejbližšímu Kruhu a být sledován. Část dohledu pochází od Templářů, kteří jsou hlídacími psy mágů i Kruhu a stopují odpadlíky – ty kteří se odmítli připojit.

Podle Gaidera, DA:Prameny bylo o nastavení tohoto dilematu. Jak se tým přesunul na DAII, záměr se změnil: „Tehdy to bylo, ‚Co by to chtělo, aby se to rozpadlo?’“ vzpomíná Gaider. Jak všichni víme, mír a pořádek jsou neustále zkoušeny a možná jsou mágové unaveni tím, být viděni jako vyvrženci.

Volba strany

Jak můžeme vidět skrze naší vlastní historii, vše co to chce, je jedna dominantní skupina, jež označí něco jako hrozbu a lidé se přidají. DA nabízí dvě možnosti pohledu se kterými se lidé mohou ztotožnit a to připravuje prostor pro napjaté souboje mezi fanoušky rozhodnutých a vášnivě bránících svou stranu na fórech. Ve skutečnosti i mezi samotnými zaměstnanci BioWare se členové týmů neshodnou kdo má pravdu.

Na jednu stranu, Oltář a Templáři mají pochopitelný strach: Magie ve špatných nebo nekompetentních rukou může mít příšerné následky pro společnost. Pro mágy, je ta presumpce viny skličující. „Jaké to musí být, když o vás předpokládají, že jste tikající časovaná bomba?“ ptá se Gaider. „Neměli by mě soudit podle věcí, které jsem udělal a ne podle těch co bych udělat mohl?“

Tyto dva oddělené koncepty vedou hráče k přemýšlení o magii ve větší komplexnosti. „Vypadalo to jako šťavnatá hádka připravena k prozkoumání,“ říká Gaider. „DA vždy bylo o těžkých rozhodnutích kde nezbytně není jasná morální volba. Ale nápad je, že pokud dokážeme úspěšně argumentovat za každou stranu sporu a necítíme se jako sociopati, když to děláme, tak je to pro nás dobrý směr k průzkumu.

V DAII, BioWare záměrně prezentovali obě skupiny v jejich nejhorší formě, jak kreativní ředitel Mike Laidlaw přidává, „tak trochu zrychlení neboli otočení hlasitosti nahoru na každém z jejich extremismů.“ Místo, aby vás nechali pozorovat, hra končí s jasnou podporou jedné nebo druhé skupiny. „Myslím, že to, že jsme hráče nechali rozhodnout s Hawkem jako vaším avatarem, bylo něco co jsme potřebovali udělat, aby to mohlo být prezentováno jako nepřehlédnutelný důkaz,“ říká Laidlaw.

„DAII bylo vždy o tom jak je Hawk zatahován/a do událostí možná mimo jeho nebo její kontrolu a chtěli jsme dát hráči příležitost vidět jak konflikt začal,“ dodává Gaider. „Myslím, že v samotném centru toho bylo ve skutečnosti více než jen hráčovo rozhodování, protože je to příliš velká záležitost než aby šla vyřešit jednou ranou.“

DA:I začíná s Oltářem, Templáři i mágy hodnotícími následky. Mágové deklarovali svou nezávislost na Oltáři, dovolující jim odtrhnout se od Oltářem kontrolovaného Kruhu. Templáři chtějí lovit mágy, ze strachu co mohou udělat bez kontroly. Ale Oltář stejně tak obávající se, si myslí, že nejlepší by byl mír. Templáři rozezleni, že Oltář to nevidí stejně jako oni, se rozhodnou odtrhnout. „V zásadě tady máte situaci kdy Templáři honí mágy v ulicích,“ říká Gaider. „Není to všechno o čem Inkvizice je, ale tady to začíná. Svět se celkem rozpadá.“

odpadlici

Pokračující bitva v DA:Inkvizice

Začátek Inkvizice, napětí je vyšší než kdykoliv předtím a nikdo není v bezpečí. Ti kdo četli DA: Rozštěpení, kniha obsahuje detaily o některých následcích tři roky po Mágo-templářském boji, už ví o části chaosu. „Strhli jsme mechanismus, který by normálně udržel věci pod kontrolou. Dokonce vláda jako Orlais čelí občanské válce, začínající na konci Rozštěpení. Takže i to nejmocnější císařství na světě není v pozici zasáhnout do těchto události, tohle všechno nahrává stavu světa na začátku Inkvizice. Postavili jsme všechny hezky do řady,“ říká Gaider.

Tentokrát to není o extrémních hlediscích. Viděli jste obě skupiny v jejich nejhorší formě, teď je čas podívat se na to z druhé strany. „Myslím, že velká část DAII bylo nechat hráče vidět lidi, kteří si mysleli, že věci jsou špatné díky extremistům,“ říká Gaider. „A teď v DA:Inkvizici chceme ukázat hráči lidi cítící, že jsou ti správní. Že jsou na straně dobra, ne z pohledu ‚Já jsem extremista, který má tenhle pohled, kterému je těžké porozumět,‘ ale spíše, ‚Tohle je důvod proč je můj postoj morálně správný.’“ To také rozšíří pohled různých postav, jež přistupují k těmto postojům rozdílně.

Jak si mnozí vzpomenou, Cassandra, Hledačka Oltáře, vyslýchala Varrica o Hawkovi v pokusu zabránit válce. „Zjistíte více o tom proč,“láká Gaider. „Ona nejen vyšetřovala, za tím co dělala bylo více. Zjistíte to jak vyjde Inkvizice.“

Oba, Cassandra a Varric byli potvrzeni jako společníci, ale v DAII jsme nezjistili o Cassandře nic kromě její mise. To se v Inkvizici změní. „Do jistého stupně si myslím, že Cassandra projde pravděpodobně největší proměnou pohledu ze všech postav v DAII,“ říká Laidlaw. Cassandra vždy podporovala Oltář, ale po tom co mluvila s Varricem a viděla obě strany problému se její názory mohly změnit. „Myslím si, že hodně reprezentuje možnost vyrůst s porozuměním a ne se ještě více ztratit v hluku postupujícího chaosu DA,“ říká Laidlaw.

Další postava, která může být připravena znovu vstoupit do ringu DA? Zrzavá pobožná bardka Leliana. „Nechali jsme Lelianu růst tak, aby neodmyslitelně jednala jako agent Božské,“ říká Laidlaw. „Myslím, že dává smysl očekávat, že má co říci, hlavně kvůli jejímu objevení se na konci DAII. Ale více než to neřekneme.“ Leliana vždy reprezentovala víru a spirutualitu, často zkoušená přesvědčeními a existencí, což byl způsob jak se zeptat hráčů na myšlení ohledně Stvořitele. „Co se dá říct, když se podíváte mezi naše fanoušky, lidé mají hodně silných názorů na Stvořitele,“ říká Gaider, „Je to dobrý směr kam jít.“

Moc je ve vašich rukou, abyste jako Inkvizitor přinesli mír světu zpět. „Vždy jsme se chtěli zeptat, ‚Co kdybyste mohli založit řád Jediů, místo toho stát se Jediem?’“ říká Laidlaw. Prostor pro Inkvizici byl připraven, aby vystoupila a tvarovala svět jak si přejete. „Pokud byste něco vytvořili, co by to bylo? Co z toho uděláte, abyste toho chtěli být součástí?“ ptá se Gaider, nastavující otázky, které BioWare chce aby hráči jako Inkvizitor prozkoumali.

Inkvizice zavádí hráče do temnějších míst po boku válčících skupin a objeví se nová hrozba: trhlina v Závoji se otevře a démoni proudí ven. Otázky budou komplikovanější a BioWare dalo hodně přemýšlení do vaší role jako Inkvizitora. „Učinit rozhodnutí těžší chce zastavit se a přemýšlet, ‚Jaký je správný výsledek? Co chci z tohoto problému získat? Co potřebuji aby se stalo?’“ říká Gaider. „Pro některé hráče je to velmi jednoduché, ale když o tom můžete vést diskusi, to je Dragon Age.“




%d blogerům se to líbí:

Pokračováním na této stránce souhlasíte s používáním cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close