Draci v Dragon Age

Původní článek Joe Juba z Gameinformeru

Jen hrstka fantasy tvorů je tak rozpoznatelná jako draci, fakt, který může být pro videohru požehnáním i kletbou. Mají potenciál uvést momenty, kdy vám spadne brada, ale vytváření vize tvora, aby z něj nebylo klišé může být výzvou. To je extrémně důležité pro sérii nastavující očekávání už svým jménem jako je „Dragon Age,“ ale BioWare se dařilo mít draky zajímavé – a tým DA:Inkvizice jde ještě dál.

drak zblizka

Dragon Age (Věk Draka) získalo své označení díky období času, které série zachycuje. Věk je rozpětím 100let a každý je pojmenován po význačné události, která se v tom čase objeví. V tomto případě, potom co byly loveni, téměř vyhubeni, draci se začínají znovuobjevovat ve světě díky starým hnízdům vajec, jež se konečně vylíhly.

„Byla tady masivní bitva mezi Fereldenem a Orlais,“ říká kreativní ředitel Inkvizice Mike Laidlaw. „Fereldenští vyhrávali , drak při tom létal kolem a oni si pomysleli, „Páni. To je znamení. Už víme jak se bude příští věk jmenovat.“

Vidět létat draka nad bojištěm není ve světě DA jen zastrašující, něco to znamená. „Draci byli vždy viděni jako agenti změny a bojové vřavy,“ říká Laidlaw. „Je to téměř jako astrologické znamení -až na to že úžasné.“ Tato symbolická důležitost draků hraje významnou roli v Inkvizici. Možná se to neděje v období změny věku, ale více draků ve světě, než během ostatních DA titulů, může znamenat pouze změnu současného pořádku.

„Jsou symbol – ne symptom – změny, která se řítí skrze národy,“ říká Laidlaw. „Jak se draci vracejí a stávají se významnými…svět začíná být stále více nestabilní. Skrze vlastní síly, skrze Nákazy – jen si vyberte.“

Kromě toho co reprezentují, příliv draků představuje další problém. Oproti klasické Dungeons and Dragons verzi stvůry – inteligentní, magicky nadané – draci Thedasu nemají odlišné osobnosti nebo komplexní motivace. Jsou to lovci, nejdříve a především. „Naši draci jsou v podstatě nejnebezpečnější předátoři,“ říká Laidlaw. „Jsou asi tak inteligentní, jako velmi chytrý pes. Přirovnáváme je ke psům Mabari.“

Tudíž, nejenže je svět plný sporů, ale také se to v něm hemží krutými predátory. Je to nebezpečný čas pro obyvatele Thedasu, ale vhodné období pro hrdiny nedočkavé, aby dokázali své hrdinství.

inkvizitor vs drak

Jak bojovat s draky

Když navrhují bitvy proti drakům v Inkvizici, tým v BioWare jedná opatrně, aby se ujistil, že hráč dostané správný mix výzvy a úspěchu. Když bojujete s draky během každého úkolu, ztratí všechen svůj dopad. Když jsou příliš nároční tak, že jsou vhodní pouze pro nejpokročilejší postavy, pak se hráči nemůžou účastnit jedné z nejskvělejších částí Dragon Age světa. Inkvizice nachází rovnováhu, mezi těmito dvěma extrémy.

Oproti DAII, je velmi málo obsahu v Inkvizici uzpůsobeno hráčově úrovni. To znamená, že některé části světa budou mít nepřátele, kteří jsou příliš obtížní k poražení, dokud nedosáhnete určité úrovně. Tento přístup přináší uspokujující pocit pokroku, málo věcí v RPG je více odměňující než konečně porazit nepřítele, který byl předtím mimo vaše možnosti. To je hlavní myšlenka, jak jsou draci realizováni v Inkvizici. „Rozhodně nechci, aby hráč kdykoliv náhodně zabil draka,“ říká Laidlaw. „Vidím draka jako něco o co usilujete. Vidíte ho létat na obloze a děláte plány do budoucna. ‚Viděl jsem, že tam je drak. Vím na jaké prostředí se musím připravit. Vím s čím budu bojovat po cestě tam. Takže se musím připravit podle toho.’“

Nicméně, i když draci představují velkou výzvu, mají rozličné formy, které umožňují hráči ochutnat dračí obsah bez dosažení vrcholné úrovně. Poražení běžného draka, ačkoliv obtížné, je dosažitelný cíl průměrně silnou postavu. Přece jen, dospělí draci mají tu nejlepší kořist a nejvzácnější řemeslné materiály a ty jinak možná budou muset počkat až na o hodně později ve vašem dobrodružství. V každém případě, boje proti drakům jsou brány jako volitelné bitvy, na které se připravíte s rozmyslem a provedete opatrně.

Protože konfrontace s draky jsou umístěná střetnutí (ne náhodná, oproti jiným hrám např. Skyrim), BioWare je schopno navrhnout je pro specifická prostředí a situace. „Potřebujeme vzít v úvahu, že je to něco na co bychom se měli připravit,“ říká Laidlaw. „Jejich prostředí by mělo být přesně vytvořeno. Měli byste cítit očekávání. Měli byste být trochu strnulí. A když se objeví, uvědomují si prostor, ve kterém s nimi bojujete a jsou schopni ho využít.“ Napříkad, když bojujete s drakem na kamenné mýtině, můžete se krýt před ohnivým dechem za balvany. Nicméně, drak vám může zkřížit plány tím, že zkoncentruje svůj oheň tak, aby roztavil kámen.

Žádná taktika nefunguje pro každý boj, jsou nastavené tak, aby byly obtížné. V případě, že jste si ukousli více, než dokážete spolknout, máte možnost stáhnout se z některý těchto střetnutí. Takže, jak Inkvizitor dokáže porazit tak obrovské nepřátele? Každý z nich je trochu rozdílný, ale můžete najít a vytvořit vybavení, které vám dává výhodu proti drakům. Také byste měli dávat pozor jak se draci chovají a na prostředí, protože vaše taktika může změnit průběh boje. „Můžete konkrétně zaměřit jejich končetiny a oni reagují na jednu, nebo druhou nohu,“ říká Laidlaw. „Myslím, že to trochu více pomáhá uzemnit střetnutí. Když se potřebujete dostat blíže k noze, otvíráme úplně novou oblast protiúderů. Drak může udeřit tam kde pravděpodobně jste, což umocňuje dojem, že to by pravá bestie udělala. Uzemňuje to střetnutí a udržuje ho velmi fyzické.

maly drak

I když velmi chceme abyste věděli více o tom jak se tyto boje hrají, tým v BioWare mlčí o specifikách. Nicméně, fanoušci série by měli vědět, že budou bojovat s více draky, než v předešlých částech a že budou mít více možností než kdykoliv předtím. „Globální přístup k Inkvizici je, že chceme dát hráči více svobody,“ říká Laidlaw. „Když přemýšlím o tom co děláme s draky, děláme z nich cíl. Děláme z nich něco co můžete zvládnout. Jsou tu prvky draků, které jsou součástí příběhu a o tom vám rozhodně neřekneme. Jsou tu elementy draků poskytující boje, o které usilujete – ty, ke kterým vás to táhne. Dělali jsme to předtím, ale teď vidím jak budujeme nástroje pro hráče, jež umožní jemu, nebo jí být lepší v zabíjení draků.“




%d blogerům se to líbí:

Pokračováním na této stránce souhlasíte s používáním cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close