Romance v Dragon Age

Původní článek Kimberley Wallace z Gameinformeru

Romance je jen kouskem rozsáhlé příběhové linie BioWare, ale pro některé fanoušky je hlavním cílem jejich dobrodružství (Ať už to BioWare mělo v plánu nebo ne).

Vybrat vašeho pravého/pravou není jednoduché s takovou spoustou výjimečných osobností ve světě DA, hlavně když má váš milý/milá opačný názor. Jak BioWare dělá všechny romance tak zajímavé? Plánují změny v DA:Inkvizice? Zjistěte proč vybraní kandidáti pro romanci nejsou nikdy definitivní a jak se BioWare pokouší během námluv ukázat rozdílnou stranu postavy.

alistair

Vybíraní toho pravého/pravé

Lásky nejsou rozhodnuty hned na začátku. BioWare tvoří postavu předtím, než vůbec přemýšlí o obsahu romancí. „Když budujete pokušitelku nebo něco podobného, vytvoříte klišé,“ říká kreativní ředitel Mike Laidlaw. „Musíte se ujistit, že nejdříve jsou opravdová postava a osoba.“ Jakmile BioWare vytvoří historii a motivaci, spisovatelé se sejdou, aby rozhodli kolik romantických možností potřebují a začnou analyzovat postavy.
„Mluvíme o tom jaká je romantická linka a jaký příběh postavy se bude vyprávět skrze romanci,“ říká vedoucí spisovatel David Gaider. „Protože je tady víc než jen vhodit minci – dostat sex, že? Jsou tady rozdílné typy romantických příběhů a romantických archetypů. Vím, že lidé to můžou odmítnout a říct, že sou všechny stejné, ale ne to nejsou, jsou tady rozdílné příběhy, jež mohou být vyprávěny.“ To můžeme vidět na Morrigan a Lelianě v DA:Prameny jež jsou svým pravým opakem. Leliana poskytuje tradiční příběhovou linku, musíte získat její duvěru a ona se k vám začne chovat zamilovaně. Morrigan je více o čtení mezi řádky, nevzdávat se a pokušet se dostat k jejímu srdci. „S Morrigan se můžete vyspat téměř okamžitě – předtím, než ji vůbec alespoň trochu poznáte – a to je část jejího způsobu,“ říká Gaider. „Očekává, že hned potom bude konec, ale pak se můžete podívat pod povrch a probojovat se přes její brnění.“

Dávat hráčům různé romantické linky je něco co spisovatelé rozhodnou ujištěním se, že mají správné „lidi“ pro danou roli. „Když se bavíme o tom jaké romantické linky budou, zkoušíme rozhodnout mezi jakými styly romancí bude hráč volit a víme co máme,“ říká Gaider. „Když nemáme rozmanitost, pak se možná musíme vrátit zpět k obsahu.“ přidává Laidlaw, „Nebo musíme vzít jinou postavu a říct, ‚Víš co? Hádej co? Dostáváš se do vyšší ligy.’“

Ale postavy nejsou nezbytně nuceny do milenecké role pokud to nefunguje. Někdy se BioWare musí podívat na postavu v jiném světle a obsadit ji jako jedinečnou a reálnou uchazečku pro romanci. „Zjišťovat jaký typ romance to je…občas vyžaduje sednout si a přemýšlet o postavě v trošku jiném světle, protože jste ji předtím viděli jinak,“ říká Laidlaw. To je přesně to co musel Gaider udělat, když psal Morriganinu romanci. „Morrigan původně neměla být romancí,“ říká Gaider. Když přišlo rozhodnutí, že bude mít tuto roli, Gaider musel dlouho a těžce přemýšlet o postavě, kterou vytvořil. „Musel jsem změnit způsob, jakým jsem o ní přemýšlel,“ říká. „Viděl jsem jak má kolem sebe vybudované jakoby brnění – a že pod ním je jiná osoba. Taková, kterou musela úmyslně umlčet, protože si myslela, že je slabá, protože to jí naučili. Najednou, když jsem o tom popřemýšlel, bylo to, ‚Oh, to je zajímavá cesta, kterou se vydat.’“

BioWare si také musí být jisté, že se podívali na vztah z každého úhlu. To nutí tým podívat se za pouhé předpoklady k implikaci ve skutečnosti. „Jsou tady problémy feminismu nebo jiné problematické elementy? Co nechtěně říkáme o našich postavách?“ říká Gaider. „O všech těchto problémech musíme přemýšlet nejdřív a pak to zkusit vydestilovat do série příběhů, které chceme vyprávět a cítit se ohledně vyprávění dobře.

isabela

Vyjít BioWare na půl cesty

BioWare musí redukovat čas, který stráví na romancích ve větším schématu projektu. „Postavy společníků jsou všeobecně ohromně komplexní,“ říká Gaider. „Jsou masivní investice v pojmu hratelnosti a vyprávění příběhu.“

„Zkoušíme posouvat sami sebe,“ přidává Laidlaw. „Zkoušíme dělat věci, které jsme nikdy předtím nedělali. Zkoušíme prozkoumat postavy jako jsme to ještě nikdy dříve neudělali, ale přijde chvíle kdy si můžete dovolit jen určité množství šílenství.“

Tým se obvykle musí ohlídat a je si dobře vědom kritiky od fanoušků, kteří chtějí více detailní, realistické romance. Přesto, to není hlavní zaměr hry. „Můžeme udělat vztahy detailnější,“ říká Gaider. „Můžeme přidat hodně a více nuancí a věcí, ale skutečnou otázkou je, ‚Kolik obsahu chceme dát do něčeho co je v zásadě volitelné?‘ Není to romantické dobrodružství. To by bylo taky skvělé udělat, ale v tomto případě, je to něco o co hráč usiluje, protože ho to zajímá a opravdu to není cíl hry.“

Starší spisovatel Luke Kristjanson souhlasí. „Hráč nám musí vyjít vstříc,“ říká Kristjanson. „Když jdete v příběhu za dobrodružstvím s vaší drahou polovičkou, celé to dobrodružství je částí romance, ať už je to označené jako romance nebo ne.“

Jiná těžká otázka, kterou tým řeší je vestavění tohoto obsahu, tak aby uceleně zapadal do zápletky a hra pořád držela pohromadě. Jednou odpovědí je, ať vyrostou přirozeně. „Naše romance mají sklon vyrůstat z přátelství, z nutnosti, více než z čehokoliv jiného,“ říká Gaider. „Chceme, aby i hráč, který nevídá žádnou z postav stejně věděl kdo ta postava je a cítit jakoby měli nějaký vztah. Půjdete po stejné cestě, ale v jednom bodě z toho vyroste romance a to je odlišný obsah.“

BioWare hledá více odpovědí jak vybalancovat romantické rozšíření s DA stěžejním zážitkem. „Stále chceme, aby srdce postavy bylo dostupné pro kohokoliv,“ říká Gaider. „Takže pro nás, je to, ‚Jak to uděláme nenápadně?‘ A když je to nenápadné, hráč nebude nezbytně schopen rozlišit mezi těmi dvěma cestami.“ „To je největší výzva, kterou BioWare řeší: Najít způsob, aby romantický obsah byl cítit jako jedinečný, zatímco stále dovoluje hráčům poznat postavu i když o ní neusiluje. Nový nenápadný přístup, na kterém tým pracuje pro Inkvizici může být zrovna tím co série potřebuje.

Romance v Inkvizici

Přichází chvíle kdy BioWare rozhoduje o příběhu, který chtějí vyprávět s romancemi a ujistit se, že neopakují žádné podobné příběhy. Tým se neustále ptá sám sebe jaká místa zůstávají nezmapovaná. „Děláme pár těch věcí v Inkvizici, zkoušíme vyprávět romanci stylem, který jsme předtím nedělali,“ říká Gaider.

Objevila se i kritika ohledně zásob romancí a hodnocení souhlasu určujícím vztahy. Fanoušci by měli být rádi, když se dozvědí, že hodnocení souhlasu tentokrát hraje jinou roli. „Předtím jsme měli hodně obsahu společníků objevující se podle množství souhlasu. Přičemž to co děláme teď je, že máme více vašeho obsahu řízeného událostmi,“ říká Gaider. „O hodnotě souhlasu v jakém se nacházíte vás informuje přirozená konverzace.“

To znamená, že nemusíte souhlasit se vším, abyste se mohli spřátelit nebo se ucházet o jinou postavu. „Je to ‚Ano, vybral sis věc se kterou nesouhlasím, ale jsme dobří přátelé,’“ říká Laidlaw. „Takže to změní barvu a tón interakce, tudíž je to více v nuancích. Myslím, že to je posune dále, než jen kousek za to co jsme dělali předtím.“

To je pouze jedna z částí, která se mění. BioWare usiluje o to udělat celé obsazení více interaktivní jež si uvědomuje co se děje kolem nich, včetně voleb, které uděláte jako Inkvizitor. To umožňuje realistické reakce na to co se děje v daný moment, ať už jsou to vztahy s mágy, Templáři, Oltářem nebo větší hrozbou.

„Vaše interakce nejsou jen, ‚Ahoj, já jsem tady u stanu a čekám na tebe,‘ ale místo toho je to něčím, z čeho máte pocit, že to přerůstá všechna vaše dobrodružství dohromady a ty věci které děláte,“ říká Laidlaw. „V mém ideálním scénáři vaše interakce s postavami není jen o tom, nechat je se s vámi bavit, je to o vaší interakci s nimi ve vztahu k celé hře, tak jak jste se rozhodli ji hrát. Takže když uděláte opravdu dalekosáhlé rozhodnutí v jiných částech hry, tak to může změnit povahu těchto interakcí.“

BioWare prozatím nebude více rozebírat romance, ale vypadá to, že zvažují zpětnou vazbu a zkouší udělat lepší mix s příběhem. Prozatím můžeme jen uvažovat kdo bude Inkvizitorův jediný/jediná, protože BioWare zatím neoznámilo žádnou z postav, která může být romancí.




%d blogerům se to líbí:

Pokračováním na této stránce souhlasíte s používáním cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close