Nebeská zvenčí

Nebeská pevnost

7. září 2014

Reportér Gameinformeru se mohl podívat se na základnu Inkvizice Nebeskou pevnost(Skyhold).

Nebeská zvenčí

Během času, který strávíte jako Inkvizitor budete cestovat do dalekých zemí, bojovat s exotickými stvůrami a prozkoumávat starověké stavby. Avšak na konci všech těchto dobrodružství vy a váš Inkvizitor pořád potřebuje místo k přeskupení – místo, které můžete nazývat domov. V Dragon Age: Inkvizice na sebe tento domov bere podobu hradu zvaného Nebeská pevnost.

Ačkoliv slouží pro spojení spousty částí, které jsou pro Inkvizici důležité, Nebeská není jen užitkové centrum. Během návštěvy BioWare studií v Edmontonu, se kreativní ředitel Mike Laidlaw a producent Cameron Lee podělili o kousky jedinečných funkcí, pro které hrad slouží a o to jak Nebeská dává hráčům větší pocit moci a postupu Inkvizice.

Je třeba opravit

Nebeskou pevnost není od začátku základnou operací. Během začátku dobrodružství – předtím než je Inkvizice správně vytvořena – se vy a vaši spojenci shromažďujete ve vesnici Útočiště. I když se přesunete s Inkvizicí do Nebeské pevnosti, hrad není přímo ve skvělé kondici. „Když poprvé dorazíte do Nebeské, není v dobrém stavu,“ říká Laidlaw. „jsou tady díry ve střechách, je rozbořená, nemůžete ani projít celý hrad, protože ještě neodklidili všechny trosky.“

Jak vy a vaše Inkvizice sílíte zařízení a komfort Nebeské roste. Prohlédnout si váš hrad vám v mnoha směrech umožňuje odhadnout váš postup. Naokraj, protože jste schopni rozhodovat jak budou určité věci přebudovány a vyzdobeny, tým v BioWare chce, abyste měli pocit vlastnictví ve vaší verzi Nebeské. „V průběhu času, jak postupujete příběhem, uvidíte přestavování a více otevřených oblastí,“ říká Laidlaw. „Jde to od ‚celkem ruina hrad‘ k ‚váš hrad‘. Stěny jsou opraveny. Vaši vojáci hlídkují. Vidíte jak roste počet vašeho podpůrného personálu. Obchodníci staví svá stanoviště. Získáte pocit, že se stává velkým centrem.“

Nebeská pavučiny

Vybíráte si vzhled

Série Dragon Age si hrála s nápadem základní budovy již předtím, datadisk k Pramenům, Dragon Age: Procitnutí, mělo pevnost zvanou Šedá Tvrz, ze které uděláte opevnění Šedých strážců. Ačkoliv jste mohli vylepši obranyschopnost Šedé Tvrze vaše možnosti úpravy byly omezené. „Šedá pevnost byla cítit spíše jako reaktivní než proaktivní,“ říká Lee. „Nebeská – jak já ji vybuduji , jak já ji upravím – je to o mých volbách.“

Tohle není The Sims, kde řešíte každý detail vašeho vysněného domu. Rozvržení Nebeské je v podstatě standart, ale Inkvizitor rozhoduje ohledně dekorací a ostatních elementů renovačního procesu. Například, když potřebuje věž přestavět, můžete se rozhodnout jestli je upravena, aby ubytovala mágy, nebo Templáře, záleží na vašich spojenectvích. Nebo když je vaše postava Dálský elf, můžete vybavit hrad s Dálskými řezbami.“ Když prozkoumáváte svět a hrajete rozličné úkoly a vedlejší obsah, můžete získat přístup řekněme k rozličným trůnům, které můžete umístit. Odlišným dekoracím, odlišným erbům a symbolice,“ říká Lee. „Takže ji můžete upravit a nechat vyrůst na základě vašich voleb a akcí.“

Jen si v klidu vyberte co se vám líbí, protože úprava Nebeské se nepřenáší do statistik Inkvizitora. „Problém s tím zapojit se příliš těžce do herních mechanik je, že z ničeho nic jste na minimu a maximu vaší základy,“ říká Laidlaw. „Pokud bychom šli do systému, kde ‚tohle oblečení dělá tohle a je to nejlepší oblečení‘, znamená to, že teď musím nosit oblečení nebo obětovat svou hratelnost. Takže něco jako, které vlajky nebo tesařinu použiju, pro mě nemusí mít žádný efekt na hratelnost. Pokud se vám to líbí, nechci abyste se cíli, že jste penalizováni.“ Jinými slovy, odměny za vaši úpravu jsou nalezeny čistě v tom, že vaše základna odráží vaše rozhodnutí a preference, ale to neznamená, že Nebeská postrádá způsoby jak vás učinit mocnějšími.


Tři způsoby úpravy Nebeské

Vaše sídlo moci

Kromě vaše doslovného sedadla – trůnu – Nebeská je rovněž místo určující kde a jak se bude Inkvizice rozrůstat. Užíváním válečného stolu, rozhodujete kde je Inkvizitorova pozornost nejvíce potřeba, vybráním které oblasti odemknout a kde poslat vaše agenty.

„Válečný stůl je vaše centrální velitelství,“ říká Laidlaw. „Získáte pocit, že věci které děláte – od házeních malých kamenů do jezírka až po hození balvanu tu a tam – válečný stůl vypráví příběh růstu Inkvizice a pomáhá vám jako veliteli, dělat rozhodnutí… Začínáte cítit, že máte obrovský vliv na svět a dostanete pak detailní hlášení od vašich poradců.“

Když přijde na rozšíření vaší Inkvizice, potřebujete hlídat tři rozličné zdroje. První je vliv, který se používá jako zkušenosti vaší Inkvizice a roste s vaším dobrodružstvím a hotovými úkoly. Když Inkvizice dosáhne nové úrovně můžete utratit body za globální vylepšení jako schopnost nosit více lektvarů, nebo šance sbírat extra výrobní materiály. Druhým zdrojem je moc. Zatímco vliv konstantně roste, moc je spíše měna, kterou si vyděláte a utratíte. Moc je používána pro pokrok v hlavním příběhu ale také odemyká volitelné oblasti u válečného stolu. Třetí zdroj je čas. Inkvizitor nezvládá každý problém osobně, takže speciální mise nazvané operace(také odemykány mocí) vám dovolují poslat agenty, aby je ukončili v reálném čase. Potom co uběhne určitá doba(některé operace mohou zabrat celý den, nebo více), mise je kompletní a vy dostanete svou odměnu. Některé operace se skládají ze záležitostí více částí, které vyžadují vstup Inkvizitora o tom jak má být situace vyřešeny jakmile se usadí prach.

Zasloužit si a utratit tyto tři zdroje tvoří jádro struktury Inkvizice. Ať už dokončení vedlejší mise, sbírání výrobních materiálů, nebo průzkum rozličných oblastí, vše co dokážete se počítá do celkového procesu.

Nebeská trosky

Všichni jsou tam

Protože Nebeská je místo kde se shromažďují členové Inkvizice můžete se toulat po pozemcích a najít všechny své spojence. Najdou si své vlastní koutky a cítí se tam jako doma, například Lelianu můžete najít u havranů, zatímco Sera se cítí více pohodlně v baru. „Uvidíte jak se ty prostory stávají jejich – přizpůsobují si je,“ říká Laidlaw. „Do určitého stupně jejich chování vyjde napovrch, jako Dorian s masivní koženém křeslem. „Nejen, že jsou tyto postavy poblíž, ale interakce s hráči v této situaci je hlubší než byla v Dragon Age II.

„Spoustě fanoušků chyběla možnost komunikovat se členy party a blízkými přáteli, jen říct ‚Ahoj, jak se máš?‘ jako v Pramenech,“ říka Ladlaw. „Spoustu z nich bude potěšeno, když se dozví, že je to zpět v plné síle v Nebeské. Přijdete ‚Hej Varricu, jak se daří? Řekni mi o Kirkwallu.‘ Získáte hlubší pocit jejich povahy. Můžete prostě jen zkusit, ‚Dej mi pusu,‘ což je velmi uspokojující zvláštním způsobem.“ V některých případech vaše hlavní cesta povede k interakci s vaší romancí a ta je také v Nebeské. Vaši poradci Cullen a Josephine s vámi necestují jako bojující společníci, ale stále jsou potencionální romancí. Jak s nimi využijete svůj čas v Nebeské může udat směr tomu kam povede váš vztah.

Nebeská pokoj

Vaše slovo je zákon

Trůn v hlavní hale Nebeské není jen na ozdobu. Když v něm sedíte máte příležitost účastnit se soudů – scén, které zobrazují soudícího Inkvizitora, rozhodující o něčím životě.

„Soudy slouží dvěma účelům. Jeden je pocit vedení, ale také nám poskytují způsob jak uzavřít některé otevřené konce,“ říká Laidlaw. „Nikdy nejsou jen náhodné. Protože jste udělali X, nebo protože jste se vypořádali s Y, pak jsou postavy předvedeny před vás. Jako výsledek, už máte kontext. Jednali jste s těmi lidmi – nebo v mnoha případech proti nim stáli – a teď je přivedli před vás.“

Každý z těchto scénářů je vytvořen uváženě, takže nezískáte nekonečný sled opakujících se případů. Protože jich není ve hře tuna, rozsudky, které vyřknete by vám měly zůstat v paměti. „ Moje oblíbená je rozhodně koza,“ říká Lee. „Náčelník, kterého jste zabili v Bledé mokřině (Fallow Mire), jeho otec se objeví ve vašem hradu a obléhá vás s mrtvou kozou. Bije do zdí v rituální urážce. A vy máte několik možností, ale myslím, že ho můžete udělat velvyslancem.“

„Ten, který si opravdu užívám je postava, kterou potkáte v průběhu hry a záleží na tom co uděláte, je možné přesvědčit je než s nimi jít do přímého konfliktu,“ říká Laidlaw. „Tak trochu sociální vítězství. Nechci jít do detailů o tom jak, ale ta postava je před vás pak předvedena k soudu. Z pohledu následků, má ta postava tunu informací a může skončit tak, že bude pracovat s vašimi špióny, aby byli globálně efektivnější. Je také možné, záleží na vaší náladě, rozkázat té postavě, aby se navždy stala vaším šaškem.“

Ačkoliv Lee a Laidlaw si užívají diskuzi o spíše lehkovážných příkladech, ne všechny rozsudky končí úsměvem. Můžete vyhostit postavy, popravit je a v jednom případě odsoudit mága k Pokojnosti.

Od rozsudků k válečnému stolu vše v Nebeské je vytvořeno tak, aby hráči měli moc ve svých rukou. „Srdce a duše zážitku z Inkvizice je být vůdcem,“ říká Laidlaw. Lee dodává: „Nebeská je místem kde se ukazuje vaše moc.“
Skyhold_WM_01_m

Joe Juba
Zdroj



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pokud si přejete vložit spoiler zkopírujte následující a nahraďte spoilerový text : [spoiler]spoilerový text[/spoiler]


%d blogerům se to líbí:

Pokračováním na této stránce souhlasíte s používáním cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close